Menu
Filtre (0)
Popover
Times
City
Odoberať novinky
Generic win

Niť z prízrakov

12 130 min dráma

Pre zobrazenie vysielacích časov

Niť z prízrakov

12 130 min dráma

Orig. názov: Phantom Thread

Žáner: dráma

Krajina: USA


Réžia: Paul Thomas Anderson

Scenár: Paul Thomas Anderson

Hrajú: Daniel Day-Lewis, Lesley Manville, Richard Graham, Vicky Krieps, Camilla Rutherford, Jason Redshaw, Cedric Tylleman, Gina McKee, Brian Gleeson, Harriet Sansom Harris, Silas Carson, Martin Dew, Tim Ahern, Julia Davis

Niť z prízrakov rozpráva príbeh o mužovi posadnutého zničujúcou dokonalosťou. Muža natoľko sústredeného na každučký detail, že mu medzi prstami uniká všetko podstatné. Muža, ktorého láska zničila, ale aj zachránila. Záleží na uhle pohľadu. Úspešný tvorivý tandem Paul Thomas Anderson a Daniel Day-Lewis si zopakovali spoluprácu a po oscarovej lahôdke Až na krv stvorili ďalší film, ktorý sa môže zaradiť medzi nezabudnuteľné. Mať šaty od návrhára Reynoldsa Woodcocka (Daniel Day-Lewis) v dynamickej ére povojnového Londýna znamenalo určitú prestíž. Dáma musela mať dostatok peňazí, patričný rodokmeň a zodpovedajúcu výchovu, aby mohla vyraziť na večierok v jeho modeloch, ktoré boli vždy unikátne. Status génia si ale vyberal svoju daň v podobe Woodcockovej totálnej emocionálnej prázdnoty. Odtrhnutý od reality všedného dňa, lebo o všetko praktické sa starala jeho sestra (Lesley Manville), staval všetky ženy na úroveň krajčírskych panien. Mal síce vždy nejakú milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno pri raňajkách trochu hlasnejšie natierala hrianku maslom a už ju vystrnadil z jeho života. Keď v kaviarni v zapadnutom prístavnom mestečku objavil Reynolds hanblivú servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodol sa jej ponúknuť momentálne voľné miesto po svojom boku, netušil, s čím sa zahráva. Táto zdanlivo neškodná submisívna bytosť totiž rýchlo pochopila pravidlá hry a rozhodla sa aktívne bojovať za to, aby neskončila ako jej predchodkyňa. Situáciu jej uľahčovalo aj to, že sa do nej Reynolds zamiloval. Nápor citov sa však veľmi negatívne začal odrážať na jeho tvorbe, a umelcova praktická sestra sa preto rozhodla rázne zakročiť. “Reynolds je úplný sebec, sebavedomý, sebaistý, posadnutý sám sebou a svojou prácou,” opisuje režisér svojho hrdinu. “Taký človek si priamo koleduje o to, aby ho niečo vykoľajilo. Čo sa stane, keď prvýkrát odhalí svoju slabosť alebo zistí, že k životu potrebuje aj niekoho iného?, “pýta sa Anderson a zároveň na to odpovedá týmto filmom.

Orig. názov: Phantom Thread Krajina: USA
Réžia: Paul Thomas Anderson Scenár: Paul Thomas Anderson

Niť z prízrakov rozpráva príbeh o mužovi posadnutého zničujúcou dokonalosťou. Muža natoľko sústredeného na každučký detail, že mu medzi prstami uniká všetko podstatné. Muža, ktorého láska zničila, ale aj zachránila. Záleží na uhle pohľadu. Úspešný tvorivý tandem Paul Thomas Anderson a Daniel Day-Lewis si zopakovali spoluprácu a po oscarovej lahôdke Až na krv stvorili ďalší film, ktorý sa môže zaradiť medzi nezabudnuteľné. Mať šaty od návrhára Reynoldsa Woodcocka (Daniel Day-Lewis) v dynamickej ére povojnového Londýna znamenalo určitú prestíž. Dáma musela mať dostatok peňazí, patričný rodokmeň a zodpovedajúcu výchovu, aby mohla vyraziť na večierok v jeho modeloch, ktoré boli vždy unikátne. Status génia si ale vyberal svoju daň v podobe Woodcockovej totálnej emocionálnej prázdnoty. Odtrhnutý od reality všedného dňa, lebo o všetko praktické sa starala jeho sestra (Lesley Manville), staval všetky ženy na úroveň krajčírskych panien. Mal síce vždy nejakú milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno pri raňajkách trochu hlasnejšie natierala hrianku maslom a už ju vystrnadil z jeho života. Keď v kaviarni v zapadnutom prístavnom mestečku objavil Reynolds hanblivú servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodol sa jej ponúknuť momentálne voľné miesto po svojom boku, netušil, s čím sa zahráva. Táto zdanlivo neškodná submisívna bytosť totiž rýchlo pochopila pravidlá hry a rozhodla sa aktívne bojovať za to, aby neskončila ako jej predchodkyňa. Situáciu jej uľahčovalo aj to, že sa do nej Reynolds zamiloval. Nápor citov sa však veľmi negatívne začal odrážať na jeho tvorbe, a umelcova praktická sestra sa preto rozhodla rázne zakročiť. “Reynolds je úplný sebec, sebavedomý, sebaistý, posadnutý sám sebou a svojou prácou,” opisuje režisér svojho hrdinu. “Taký človek si priamo koleduje o to, aby ho niečo vykoľajilo. Čo sa stane, keď prvýkrát odhalí svoju slabosť alebo zistí, že k životu potrebuje aj niekoho iného?, “pýta sa Anderson a zároveň na to odpovedá týmto filmom.

Pre zobrazenie vysielacích časov